Mindfulness for kids

Schuilt er in jou ook een stress-mannetje?
HELP!
En krijg je hem niet weg uit je hoofd?
DAAR GAAN WIJ SAMEN IETS AAN DOEN!
Gedachten zijn maar gedachten!
Ze blijven steeds in je hoofd rond sluimeren… maar wees ze zelf de baas!
Laat je niet leiden door al dat gepieker! Die spreekbeurt die “niet zal lukken”, die ene taak die je “weeral niet begrijpt”, dat examen dat je doet zweten door er enkel nog maar aan te denken…
Mindfulness is een moeilijk woord maar eenvoudig om te leren.
Het betekent opmerkzaam zijn. Niet blijven piekeren over gisteren, of angstig zijn voor morgen… maar rustig zitten en stilstaan bij wat je NU voelt.
Je hoofd leeg krijgen en zelf kiezen wat jouw gedachten zijn. Nu, op dit moment. Jij bent de baas! En niemand anders!!!

Data zijn gekend!

Op ZATERDAG:
5-12-19-26 september
3-10-17-24 oktober
VAN 10-12 uur

Op WOENSDAG:
9-16-23-30 september
7-14-21-28 oktober
VAN 16-18 uur

Wie

Voor iedereen tussen 7 en 12 jaar.
kinderen met of zonder concentratieproblemen
kinderen met of zonder zelfvertrouwen
kinderen met angst, verdriet, onzekerheden, ..
kinderen met nood aan “me”- time, ontspanning, time out, …

Wat

Mindfulness wordt toegepast in een training gedurende acht weken met telkens een wekelijkse bijeenkomst van 1 – 1,5 uur.
Elke 8-weken durende training wordt voorafgegaan door een intake gesprek met de ouders, dit gesprek is gratis en vrijblijvend.
Elke 8-weken durende training wordt afgesloten met een evaluatiegesprek.
Gedurende de gehele training wordt indien nodig email contact gehouden met de ouders.

Hoe

Ik leer jullie wat mindfulness is en hoe je jouw hoofd en jouw lichaam een beetje rustiger krijgt.
Hoe jij de kapitein kan worden van de boot vol vervelende piekergedacchten. Jij staat aan het stuur! En jij wordt ze de baas!
Hoe vraag je je af?

1. door te leren wat aandacht geven is
2. door te waarnemen zonder te oordelen of te reageren
3. door te leren omgaan met die piekerbeesten in je hoofd en die mieren in je lichaam
4. door het erkennen van die mieren (angst, verdriet, schaamte, boosheid) en ze toestaan om aanwezig te zijn
5. door aardig te zijn voor jezelf.

Doel

Onderzoek toont aan dat mindfulness heel bevorderend werkt voor meer concentratie, meer zelfvertrouwen, een betere slaap en minder gepieker!
De mindfulness sessies richten zich enkel tot de leeftijdscategorie van 7 – 12 jaar zodat een gerichte aanpak en het juiste didactische materiaal goed
kan worden afgestemd op deze specifieke doelgroep.
Per groep wordt niet meer dan vier kinderen toegelaten zodat aan elk kind de gepaste aandacht kan gegeven worden.
Een training bestaat steeds uit een wekelijkse sessies van 1 – 1,5 uur en dit gedurende 8 weken.
Op aanvraag kunnen kinderen ook individueel getraind worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *